středa 4. ledna 2017

Moje zahrada

Letos jsme se na zahradě opravdu činili.Můj manžel je poklad,protože mi pomůže se vším,co si vymyslím.Když jsem se dívala na můj článek,který byl vlastně takovým plánem,co vše bych chtěla na zahradě mít,s radostí jsem si říkala,že jsme toho splnili opravdu dost.

V první řadě jsme se zbavili zástěn,které oddělovali naši zahrádku od zbylého pozemku,který neprávem "okupovali"sousedi.Tím dostal syn větší rozlet a musím uznat,že teď zahrada vypadá líp a na soukromí nám tento krok neubral.
Zahrada v březnu 2016

Konečně máme i novou cestu k domu ze zámkové dlažby.

Stará cesta




Nová dlažba



A na ní kolmo navazuje cestička z přírodního kamene vedoucí přes pozemek až k naší zahradě.


První vrstva je ze štěrku,který je udusaný.Druhá vrstva je písková,do které se už zaklepávaly kameny.






Kolem cestičky jsme lehce zaseli trávu a něco se i chytlo.Kolem největší holé plochy jsme raději postavili plot z palet,aby klíčící semínka nezničil pes.

V pozadí je provizorní domek ze starých zástěn


Pořád nic a najednou na nás sedmý den vykoukla první tráva





Dále si můžu odškrtnout "ptačí arbor",jak mu pracovně říkáme nebo jinak dřevěný oblouk na popínavé květiny,na jehož střeše jsou ptačí budky a krmítka.
Trámy a treláž jsme koupili,střechu vyrobil manžel,vše je natřeno lazurou.Krmítka jsou už starší a ty malé jsou jen dekorační,na zimu je radši schovám,aby to ptáčky nemátlo.Ještě přibude obří budka ze zbytků prken.






Bylinkový záhon



Malované kamínky






Ohniště

Vyvýšené záhony


Motýlí záhon lemovaný starými cihlami


Hmyzí hotelový komplex.

Lavička ze starých židlí a "malířské plátno" jako podpěra pro plamének