středa 6. dubna 2016

Barefoot botky pro buclatou nožku-recenze

S jarem přišlo vybírání nových bot.A protože mě tchýně stále zásobuje různými barefoot i nebarefoot botkami,podělím se o své zkušenosti.
První krůčky syn odťapal v zimních Little Blue Lamb a Freeycoo z řady Baby.Jsou měkké,ohebné,široké,teploučké.Opravdu super botičky za dobrou cenu a mají jich tolik druhů..Jaká škoda,že od velikosti stélky nad 13,5cm už to není barefoot.Měla jsem v ruce LBL z řady Squeaky,šly hned pryč-tvrdá neohebná podrážka,podpatek a ještě pískaly.




Velký oříšek byl pro mě vybrat alternativu k holínkám.Špatně se v nich chodí i mě,natož prckům.Byly mi doporučeny MyMayu a Stonz.MyMayu jsou takové Attipasky s nohavicí a Stonzy jsou funkční válenky.Do obojích lze zakoupit vložka na zimu.Nakonec jsem objednala Stonz  vel.L přímo z Kanady,vyšlo mě to asi o 200Kč míň :-) No ale dost toho lituju.Na to že je syn obr se sloní nohou a už i docela zdatný chodec,chodil v nich strašně špatně.Pořád je sešmajdával,padaly mu,vytáčely se do stran..Chodit v nich ven bylo za trest.A to v nich vlastně nemůžete na asfalt,jinak by se prodřely.Už obouvání pro nás bylo peklo-nikdy mi ta bota nešla nasadit nadoraz,takže jsem ji musela nahoře ohrnovat.Zkusila jsem i obout nejdřív vložku a pak až návlek,ale zjistila jsem,že ta vložka vůbec na noze nesedí.Udělala na noze takové boule,prostě vůbec nekopíruje její tvar.Takže vložky pádily do skříně a mě konečně napadlo,dávat mu Stonzky na capáčky.A je po problému se sešmajdáváním a vyzouváním.Dělaly to ty vložky!
Abych Stonzkám úplně nekřivdila,nikdy neprovlhly a můžou se v klidu prát.
Ale je možné,že na podzim koupím MyMayu,i když jsem četla recenze,že můžou provlhnout přes švy...



Capáčky do Stonzek a vložky do capáčků Afelo.



A konečně přišla řada na krásné jarní botky!ZEAZOO!!!Ty barvy!Jsem z nich úplně žhavá :-D Fakt slintám nad každým modelem a už brzy objednám i modré sandálky.
Tyhle mokasíny jsem koupila na slovenském eshopu,ale jestli budete objednávat přímo z jejich domoviny Bulharska,musíte zadat rozměry nožičky a získáte tak hand made botky přímo na míru...(já se z nich fakt zblázním :-)).


Tenká podrážka,super ohebná a široká.Kůže krásných barev a ty přiznané švy a stehy tam nesmí chybět.Synovi se v nich chodí parádně.





Další moje slintací značka je Jack and Lily.Bohužel jejich největší velikost právě nosíme(143x63mm).Podrážka je sice trochu širší (asi 3mm) a tužší,ale od té doby,co je syn nosí,snad ani jednou nespadl.Jsou pěkně široké,nazuje je skoro sám.A design je elegantní a zároveň sportovní a v naší oblíbené oranžové barvě.





Attipasky!Jsou super ohebné,se širokou špičkou.Škoda jen že jsou zespoda děrované,takže nesmí do vlhka.A dalším mínusem je,že v největších velikostech mají jen málo designů (velikost XXL 136-145mm a vel. XXXL 146-155mm-větší se už nevyrábí).


Omluvte špinavost nošených bot :-)

Ještě máme polskou variantu Attipas.Jsou skoro stejné,jen špička boty je více zvednutá.Při nášlapu se ale lehce narovná,což je žádoucí.Botka prostě musí být měkká.A nejsou děrované a nemají tak úzkou gumičku u ponožky!A jako bonus stály asi stovku...


Porovnání s Attipas



Na verandu máme látkové capáčky s koženou podrážkou Melton.Naše jsou objednané z Amazonu,v ČR jsou k dostání třeba tady,ale ty vypadají,že jsou úzké a na nízký nárt.
Jsou frajerské,ale taky pěkně široké,lehké a měkké.





V zásobě máme Tiki shoes.Jsou ještě velké,ale dostali jsme je a našimi kritérii prošly :-)
Tenká ohebná podrážka,kožené,široké,lehké... a pěkné.Škoda že jejich sandálky nemají gumovou podrážku,ale jen koženou.





A teď botky které jsme si nenechaly:
V úvodu jsem psala o LBL řada Squeky.
Další boty (výrobce uvádí jako přezůvky,ale mají gumovou podrážku) jsou Living Kitzbuhel.Měli jsme přímo tyto ,vypadaly nadějně,ale vraceli jsme je.Jsou sice ohebné,ale úzké a navíc tvar podrážky nekopíruje tvar dětské nohy ale spíše té dospělácké.
Kidofit botičky byly další,co od nás putovaly pryč.Často se uvádí,že jsou na širokou nohu,ale bohužel to není pravda.Jejich velikost 24 má šířku pouhých 6cm,což je na synovu tlapu málo.Jsou to kvalitní ohebné boty s průhlednou podrážkou,takže vidíte kolik místa mají prstíky.Dodávají se s vložkou navíc.Podrážka je na můj vkus trošku silnější (já jsem nadšená z tenké podrážky Zeazoo),ale i tak je mi líto,že pro nás teď nejsou vhodné.Snad se se zvyšující velikostí nohy trefíme do správného poměru délka/šířka.
Další boty byly Adidasky.Ani jsem je neviděla,stačila mi fotka s podpatkem a tchýně je musela vracet a ještě se urazila :-/ A vlastně když byl ještě mimčo,dostal i capáčky Adidas.Ty se zdály být dobré,ale na nohu jsme mu je nenatáhly (byly malinkaté).

Na buclatou nožku je těžké najít správnou minimalistickou obuv.Už jsem byla i rozhodnutá,že ušiju kožené capáčky sama a podlepím je tenkou podrážkou.Problém je ale sehnat pravou kůži.
Když mi zbyde čas,zkusím spáchat nějaké bačkůrky ze zbytku softsheelu a na podrážku použiju protiskluzové barvy.

Tady jsou střihy a návody na capáčky: